Pytania i odpowiedz na najczęściej zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej trafiające do nas pytania. Jeśli nie znajdziesz tu odpowiedzi na Twoje pytanie zapraszamy do kontakty przez nasze centrum pomocy: Pomoc.dobresklepyrowerowe.pl


 

Jaki wybrać rower?

Dobór właściwego roweru dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z kolarstwem może wydawać się zagmatwaną sprawą. Dlatego zastanawiając się nad wyborem powinieneś wyobrazić sobie w jaki sposób będziesz używał nowego roweru. Wstępnych informacji o kilku podstawowych kryteriach doboru możesz przeczytać w naszym dziale porady. Następnie możesz przejrzeć dostępne grupy i porównać poszczególne modele rowerów. Kupując rower sugerujemy udanie się do najbliższego sklepu, w którym kompetentny sprzedawca przedstawi Ci różnice pomiędzy poszczególnymi modelami i pomoże Ci dokładnie dobrać rozmiar ramy.

Mam x cm wzrostu, jaki mam wybrać rozmiar roweru?

Wybór zależy także od geometrii ramy. Zapraszamy do najbliższego sklepu, gdzie empirycznie można dopasować rozmiar ramy a doświadczony sprzedawca pomoże dokonać optymalnego wyboru.

Do jakiego wieku mogę wozić w foteliku rowerowym dziecko?

W fotelikach Hamax mogą podróżować dzieci już od 9 miesiąca życia, czyli praktycznie od chwili, kiedy opanują technikę samodzielnego siedzenia aż do momentu gdy osiągną wagę 22 kilogramów.

Chcę coś kupić, co mam zrobić?

Prezentowane na naszej stronie produkty dostępne są w sklepach stacjonarnych Dobrych Sklepach Rowerowych. Możesz je również zamówić on-line poprzez naszą stronę korzystając z usługi eZakup - Dodaj do koszyka. Aby rozpocząć składanie zapytania przejdź na stronę interesującego Cię produktu i dodaj go do koszyka korzystając z niebieskiego przycisku eZakup - Dodaj do koszyka

Chcę kupić część zmienną lub serwisową

Wybrane części zamienne dostępne są w bezpośredniej sprzedaży w sklepach stacjonarnych i na naszej stronie internetowej. W przypadku braku niezbędnej części zamiennej, prosimy o indywidualny kontakt z naszymi placówkami w celu uzyskania informacji na temat jej aktualnej dostępności.

Gdzie jest interesujący mnie produkt?

Aktualna dostępność naszych produktów znajduje się pod zakładką „DOSTĘNOŚĆ / GDZIE KUPIĆ”. Umożliwia ona sprawdzenie czy dany produkt, jego wersja jest dostępna na magazynie centralnym i magazynach sklepów. Jeżeli jest dostępny to możesz go zakupić w dowolnym sklepie Dobre Sklepy Rowerowe.

Kiedy będzie dostępny interesujący mnie produkt?

Jeśli okaże się, że wybrany towar jest niedostępny w magazynie centralnym oraz w sklepach DSR możesz otrzymać powiadomienie gdy towar ponownie będzie dostępny. W tym celu kliknij w przycisk "Gdzie kupić" przy wybranym produkcie.

Czy sprzedacie mi dany produkt taniej?

Ceny dostępne na naszej stronie są sugerowanymi cenami detalicznymi. Zgodnie z obowiązującym prawem nie narzucamy ich w żaden sposób naszym sklepom, które są odrębnymi przedsiębiorstwami. Wszystkie pytania związane z cenami naszych produktów prosimy kierować bezpośrednio do sklepów znajdującymi się sieci naszej dystrybucji lub korzystając z usługi eZakup.

Jestem zawodnikiem i szukam wsparcia

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami przedstawionymi tutaj. Znajdziesz tam też przekierowanie do odpowiedniego formularza kontaktowego.

Chciałbym otrzymać naklejki #dzielęsiędrogą

Dołącz do akcji, podziel się drogą! Poznaj naszą akcję i oznacz swój pojazd naklejką #dzielęsiędrogą. Więcej o akcji i kontakt w celu uzyskania naklejek znajdziesz u organizatora blogrowerowy.pl

Wybieram się na wyprawę i chciałbym nawiązać współpracę

Prosimy o odpowiedź na kilka pytań, które pozwolą nam lepiej zapoznać się z Twoją propozycją. Zastrzegamy sobie prawdo do kontaktu w sprawie wybranych zgłoszeń.

Gdzie powinienem zgłosić reklamację?

Reklamacje należy składać w sklepie, w którym dokonało się zakupu produktu. W sklepie dopełnia się również pozostałych formalności związanych z reklamacją. Sklep dokłada należytej staranności, aby zgłoszenie reklamacyjne było jasne i czytelne. Inne kwestie związane z reklamacjami szczegółowo opisujemy w naszej Polityce reklamacji.

Miałem wypadek podczas którego uszkodziłem kask MET. Co mam zrobić, aby wziąć udział w Crash Replacement?

CRASH REPLACEMENT to program umożliwiający wymianę uszkodzonego w wypadku rowerowym kasku MET w okresie 2 lat od daty jego zakupu w obniżonej cenie. Przejdź do formularza kontaktowego w tej sprawie.

Jak przedłużyć gwarancję na ramę roweru?

Aby uzyskać przedłużenie gwarancji należy wypełnić elektroniczny formularz rejestracji do ostatniego dnia roku, w którym zakupiono rower. Uzyskanie przedłużenia gwarancji na ramę zostanie potwierdzone oświadczeniem Velo sp. z o.o. które dostępne będzie na Twoim koncie w Panelu klienta. Przedłużenie gwarancji jest bezpłatne i dotyczy wszystkich rowerów marki Author, AGang lub Accent oznaczonych znaczkiem:

Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Jak dobrze wybrać buty rowerowe?

Buty to niezwykle ważny element rowerowej garderoby. Obuwie przeznaczone na rower przystosowane jest do montażu bloków, którymi możesz wpiąć się do pedałów zatrzaskowych. Buty rowerowe to nie tylko specyficzna, sztywna podeszwa, ale również odpowiednio lekkie, trwałe i przewiewne materiały oraz niezawodny system zapięć. Musisz mieć przecież pewność, że stopa zawsze będzie trzymać się na swoim miejscu. Jeśli natomiast preferujesz klasyczny wygląd, skorzystaj z oferty butów turystycznych łączących możliwość montażu bloków do pedałów zatrzaskowych z wyglądem sportowych butów do chodzenia. Całą ofertę obuwia zamieściliśmy w zakładce produkty

Aby dokładnie dobrać rozmiar obuwia zapraszamy do placówek uczestniczących w programie Sidi Center.

Proszę o pomoc w przypadku kradzieży roweru

Wszelkie informacje, które podałeś w procesie rejestracji zakupionego towaru są zapisane w naszej bazie. Dotyczy to parametrów roweru czy numerów seryjnych produktów. Informacje, które wcześniej nam udostępniłeś i które mogą być przydatne w przypadku kradzieży, znajdziesz po zalogowaniu się do Panelu Klienta.

Chciałbym zareklamować dany produkt lub rower

Wszystkie dokładne informacje dotyczące reklamacji danego produktu lub roweru opisane zostały w polityce reklamacji.

Jeżeli chciałbyś zareklamować produkt zakupiony przez naszą stronę, zapoznaj się z tymi informacji.

Czy mam aktywny bon? Co znaczy 'Masz 1 rzecz' w koszyku?

W naszym systemie aktywowany bon wyświetlony jest jako pozycja w Twoim koszyku, stąd taka informacja. 'Masz 1 rzecz' w koszyku odnosi się do aktywnego bonu i oznacza, że spokojnie możesz dodać interesujące Cię produkty do koszyka lub aktywować kolejny kod bonu jeśli takowy posiadasz.

Chciałbym wybrać produkt, który jest droższy niż wartość mojego bonu, czy będę mógł dopłacić?

Tak, jest taka możliwość. Płatności on-line obsługuje Dot Pay i będziesz musiał ją uiść podczas składania zamówienia. W naszym systemie dostępnych jest wiele kanałów płatniczych, np: płatność kartą, e-przelew i przelew tradycyjny, jednak nie mamy możliwości wysłania zamówienia z opcją płatności u kuriera.

Czy mogę przerwać i wrócić do składania zamówienia z bonem w późniejszym czasie?

Tak, możesz. Aby powrócić do składania zamówienia wystarczy ponownie aktywować kod bonu. Po aktywacji bonu zaczytana zostanie również zawartość Twojego koszyka. Pamiętaj, że przed złożeniem zamówienia ponownie sprawdzane są stany magazynowe. Jeśli w czasie między dodaniem do koszyka a złożeniem zamówienia dany towar zostanie wyprzedany, zostaniesz o tym poinformowany. Pamiętaj także aby nie przekroczyć daty ważności Twojego bonu. Bon można aktywować na stronie koszyka.

Zgubiłem lub nie otrzymałem jeszcze eBonu!

Po rejestracji roweru dane weryfikowane są przez pracownika. Dlatego ten proces nie jest automatyczny i w zależności od ilości zgłoszeń może potrwać do 72 godzin. Po tym czasie na podany podczas rejestracji adres e-mail prześlemy informacje o tytule: "Dziękujemy za rejestrację i zapraszamy do Panelu Klienta", która jest potwierdzeniem zakończenia procesu rejestracji w naszej bazie. 

Dostęp do podanych danych roweru, oświadczenia o przedłużeniu gwarancji na ramę oraz eBonu możesz uzyskać po zalogowaniu się do Panelu Klienta, na stronie https://ssl.velo.pl/ 

Jeśli masz jakiś kłopot lub pytanie w tym temacie to napisz do nas.

Nie przeszła moja płatność kartą lub zablokowałem sobie bon, co teraz mam zrobić?

W przypadku problemów z wykorzystaniem bonu towarowego prosimy o kontakt. W korespondencji prosimy o wskazanie kodu bonu, którego problem dotyczy.

Pytania dotyczące współpracy handlowej

Jeśli chciałbyś skontaktować się z nami w temacie B2B przejdź tutaj.

Skąd się wziął rower?

Historia roweru zaczyna się w czasach antycznych. Wizerunki pojazdów, które mogą być uznawane za "przodków" dzisiejszego roweru obecne są na reliefach odnalezionych na terenie starożytnego Egiptu i Babilonii. Zanim rower osiągnął swoją dzisiejszą formę, przebył długą drogę rozwoju, począwszy od etapu prymitywnej "maszyny do biegania". 

Pierwszymi nowożytnymi przodkami roweru były pojazdy, w których jeździec poruszał się odpychając się nogami od ziemi. Po raz pierwszy pojawiły się pod koniec XVIII wieku w Paryżu, a ich wynalazcą był Francuz de Sivrac. Pojazdy tego typu wykonane były z drewna, składały się z dwóch kół połączonych żerdzią, na której umocowane było siedzenie. 

Biorąc pod uwagę stan ówczesnych dróg wygoda podczas jazdy musiała pozostawiać wiele do życzenia. Pojazd nie zachwycał również funkcjonalnością, przedni widelec był nieruchomy, więc w przypadku chęci zmiany kierunku jazdy "kierowca" był zmuszony do zejścia na ziemię i ustawiania maszyny w odpowiednim kątem. Wehikuł ten nie nadawał się zbytnio do podjazdów, a w szczególności do zjazdów, podczas których "kierowca", uzbrojony jedynie we własne buty jako hamulce, tracił kontrolę nad rozpędzającym się pojazdem. Jeździec podczas jazdy wyglądał jak gdyby biegł, stąd nazwa pojazdu - " maszyna do biegania". Maszyna ta nie zyskała sobie zbyt wielu zwolenników, jednak odegrała istotną rolę w historii rozwoju roweru, gdyż kolejni inżynierowie bazowali na jej formie i wprowadzali ulepszenia.

Istotnych zmian w konstrukcji "maszyny do biegania" dokonał w 1816 r. Niemiec Karl von Drais de Sauerbrun. Jego ulepszenie polegało na zastosowaniu obrotowego widelca przedniego, połączonego z kierownicą, umożliwiającego skręcanie bez konieczności zsiadania z pojazdu, co znacznie poprawiło komfort jazdy. Oryginalny egzemplarz, nazwany przez autora - od jego nazwiska - "draisine", czyli po polsku drezyna, zachował się do dziś i można go oglądać w muzeum miejskim w Karlsruhe. Drezyna ważyła początkowo ok. 45 kg i pozwalała osiągnąć prędkość ok. 10 km/h. W następnych modelach udało się zmniejszyć wagę do ok. 20 kg, dzięki czemu prędkość wzrosła do ok. 15 km/h. Drais opatentował swoją konstrukcję, zajął się jej produkcją i udoskonalaniem. Stworzył uruchamiany linką hamulec oraz siodełko z regulacją wysokości. Konstrukcja Draisa zyskała sobie sporą popularność, również w Anglii, głównie za sprawą Dennisa Johnsona, który rozpoczął produkcję drezyn. (za wrower.pl)

Jak dostarczone będą produkty zamówione poprzez naszą stronę?

Wysyłka zakupionych produktów odbywać się będzie wprost ze sklepu który obsługuje Twoje zamówienie. W przypadku zakupu roweru w ramach usługi eZakup, gdy dostawa będzie realizowana na Twój adres będziesz zobowiązany do samodzielnego ustawienia kierownicy oraz przykręcenia pedałów. Jeżeli zakupiłeś rower z opcją dostawy kurierem zostanie on dostarczony w dużym kartonie o wymiarach 180 cm, szerokość 26 cm, a wysokość 117 cm.